23 kwietnia 2012

My cook book i muffinki z coca colą ;)

Moje przygody kulinarne i pasja sięgają dzieciństwa a pierwsze blogi które przeglądałam i czytałam to były blogi kulinarne. Tak mi zostało, uwielbiam to ! Ale największą moją pasją są ciasta i desery ;) marzę o tym, żeby kiedyś otworzyć swoją cukiernię mam nadzieję, że będzie mi to dane . Przedstawiam przepis na cudowne muffinki z coca colą ( troszke go musiałam pozmieniać, przedewszystkim zmniejszyć ilość cukru ):

MUFFINKI Z COCA COLĄ :

Ciasto :
* 200g mąki pszennej
* 250g cukru trzcinowego
*1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
*1/4 łyżeczki soli
* 1 duże jajko
*125 ml maślanki
* 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (ja dałam aromat i wyskrobałam ziarenka z kawałeczka laski wanilli)
*125g masła
*2 łyżki kakao w proszku
*175 ml coca coli
Polewa:
*1 łyżka kakao w proszku
* 1/2 łyżeczki ekstraktu  waniliowego ( ja dałam aromat i odrobine cukru  waniliowego )
*200g cukru pudru
*30 g masła
*45 ml coca coli

    Rozgrzej piekarnik do 180 stopni . W dużej misce zmieszaj mąkę, cukier,sodę oczyszczoną oraz sól. Ubij jajko, maślankę i wanilie w osobnej misce. W rondlu z grubym dnem podgrzej na małym ogniu masło kakao i coca colę. Zalej sypkie składniki, dobrze wymieszaj drewnianą łyżką a następnie dodaj jajko ubite z maślanką i mieszaj, aż wszystko dokładnie się połączy
   Wlej ciasto do przygotowanych foremek do muffinków i piecz w gorącym piekarniku ok. 30 minut ( do suchości patyczka).
Przesiej cukier puder i odstaw go na chwilę na bok. W rondlu z grubym dnem połącz masło coca colę oraz kakao i mieszaj podgrzewając na małym ogniu, aż masło się roztopi. Zdejmij rondel z ognia , dodaj wanilię i zalej tym przesiany cukier puder ucierając , aż polewa będzie miała dobrą do smarowania lecz ciągle ciekłą konsystencję.
   Polej polewą jeszcze ciepłe muffinki i odstaw aby ostygły. Smacznego !



5 komentarzy:

  1. Mmmm ale bym zjadła! :D Wyglądają pysznie!

    Kochana, one były strasznie malutkie,ale bez problemu się je rozgina :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadlem !!! Przepyszne :**

    OdpowiedzUsuń
  4. ej świetne, musze kiedyś zrobić ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. telex miscalculate colorblind nektar suffrage estivet diprima cliffhanger serra
    jeux de fille
    jeux de fille
    jeux de fille gratuit

    OdpowiedzUsuń